Факультет економіки та менеджменту

Кафедра маркетингу

Група маркетингу

Група маркетингу ЖНАЕУ при кафедрі ЗЕД підприємств

     

Група маркетингу ЖНАЕУ при кафедрі маркетингу функціонує з 2001 року.

З 2008 року на кафедрі запропоновано нову форму навчальної роботи серед студентів – майстер-класи з маркетингу, в яких беруть участь досвідчені практики–представники відомих, успішно діючих підприємств, а саме:

• маркетолог інвестиційної компанії „Київ – Донбас” Боровська Н.В.;
• представник телеканалу „Інтер” в м. Житомирі, керівник проекту „Житомир info” Яремчик Є.Ю.;
• начальник відділу маркетингу „Тепло Вент Сервіс” Черемошенцев В.В.;
• головний спеціаліст Управління координації здійснення аграрної політики Секретаріату Кабінету Міністрів України, доктор економічних наук, професор Могильний О.М.;
• спеціаліст з маркетингу та реклами Житомирського регіонального управління ЗАТ КБ „Приват Банк” Ревнивцев О.Б.;
• директор магазину „Монарх” Чепорнюк О.М.;
• директор Київського філіалу та регіональний представник консалтингової компанії „Результат” Максимець С.М.;
• маркетолог апарату управління Житомирської філії ВАТ „Укртелеком”, кандидат економічних наук Богоявленська Ю.М.;
• комерційний директор ВАТ „Житомирський маслозавод” Трокоз В.М. та інші.

В організації майстер-класів брали активну участь викладачi кафедри – доценти Циганок В.М., Степаненко Н.І., Волкова І.М., Власенко О.П.

Робота групи проводиться за трьома напрямами:

Перший напрям – поглиблене вивчення дисципліни «Маркетинг», що базується на опрацюванні публікацій спеціалізованих видань з маркетингу, зустрічей з практиками-маркетологами різних підприємств та фірм м. Житомира, перегляду навчально-практичних відеоматеріалів, які висвітлюють досвід здійснення маркетингової діяльності.

Другий напрям – набуття членами групи маркетингу в результаті їх участі у тренінгах практичних навичок з питань розробки різних видів реклами та PR-матеріалів; організації та проведення семплінгів і презентаційних акцій; комунікаційних розробок для торгових агентів з метою персонального продажу; створення постійно діючої системи BTL, розробки marketing-mix та створення служб маркетингу на підприємствах аграрного сектора; проведення маркетингових досліджень, розробок брендів та надання інших маркетингових послуг.

Третій напрям – безпосереднє проведення маркетингових досліджень та акцій з ФОПСТИЗу або promotion-акцій, короткострокове стажування з маркетингу в підприємницьких консалтингових та комерційних структурах м. Житомира.

За період з 2001 року по теперішній час групою були здійснені такі наукові проекти:

1. На замовлення офіційного дистриб’ютора торгових марок «Наша Ряба», «Ковельські ковбаси» та «Корейські салати» в м. Житомирі ПП Храбан В.І. на двох виставках-ярмарках, організованих Житомирською торгово-промисловою палатою, брали участь в розробці та проведенні promotion-акцій у вигляді локальної реклами та розповсюдження друкованої продукції, комунікаційних заходів, дегустації та стимулювання збуту (розіграші призового фонду) продукції ТМ «Наша Ряба».
2. На замовлення торгової компанії «Продімпортторг» проведено маркетингові дослідження шести товарних позицій (олії «Щедрий Дар», соків «Смак», мінеральної води «Руна», рибних консервів «Інтеррибфлот» та лікеро-горілчаних виробів торгової марки «Nemiroff» і Київського заводу шампанських вин) на ринку харчових продуктів м. Житомира.
3. На замовлення виробничо-комерційного підприємства «Укрпакпрод» проведено маркетингові дослідження щодо просування мінеральної води «Ельф» та солодкої води «Пегас» на ринку безалкогольних напоїв м. Житомира.
4. Проведено подвійні маркетингові дослідження на ринку харчових продуктів м. Житомира з просування 9 видів асортиментних позицій продукції ТМ «Наша Ряба», 15 видів продукції ТМ «Корейські салати» Дніпропетровської фірми «Монсан» та 9 видів ковбасних виробів ТМ «Ковельські ковбаси».
5. На замовлення піцерії «Горбушка» проведено дослідження з бенчмаркінгу на ринку послуг громадського харчування системи франчайзингу «Картопляна хата», «Французька здоба» та самої піцерії «Горбушка».
6. Проведено маркетингові дослідження споживчої оцінки покупцями чотирьох складових комплексу маркетингу магазину роздрібної торгівлі «Сімейні покупки» в порівнянні з магазинами «Центральний гастроном», «Обжора», «Томас», магазинів критого павільйону «Житнього ринку».
7. Проведено маркетингові дослідження вподобань споживачів, ранжирування за якісними та кількісними показниками продукції ТМ «Rainford» та бренду цієї торгової марки «Щодня» в порівнянні (за видами продукції) з ТМ «Рудь».
8. На замовлення виробничої компанії «Союз–Комфорт» проведено маркетингові дослідження ринку металево-пластикових і алюмінієвих вікон, дверей, споживчої оцінки респондентами цієї продукції, конкурентоспроможності фірм-виробників.
9. На замовлення видавництва дитячої літератури «Колорит» проведено маркетингові дослідження ринку дитячої літератури.
10. На замовлення маркетинг-консалтингової компанії «Лоцман» розроблено бізнес-план підприємства з маркетингового консалтингу для VI Всеукраїнського конкурсу «Молода Україна», який проводився аналітичним центром «Інститут Реформ» у 2006 р. (за результатами конкурсу цей бізнес-план став призером регіонального етапу).
11. На замовлення маркетинг-консалтингової компанії «Лоцман» були проведені фокус-групи з розробки назви, логотипу та слогану майбутньої ТМ «Куряча сім’я» з метою просування та позиціонування на ринку м’яса птиці м. Житомира нового бренду продукції ТОВ «Подільський бройлер», були впроваджені презентаційні заходи за допомогою постійно діючої системи стимулювання збуту продукції ТМ «Куряча сім’я», проведені дегустації, ринкові тести продукції, розіграш призів за миттєвою лотереєю, були підготовлені POS-матеріали для брендування торгових точок.
12. На замовлення регіонально-районної газети «Браво» розроблений та проведений «Тренінг з ефективної роботи рекламних агентів».
13. На замовлення керівництва ділового журналу «Бізнес Полісся» проведено маркетингові дослідження щодо позиціонування цього журналу на ринку подібних видань м. Житомира. Під час застосування методу опитування серед представників ділових кіл міста використовувались «PR-технології» та заходи рекламного менеджменту.
14. На замовлення керівництва магазину «Фокстрот» проведено комплексне маркетингове дослідження зовнішнього маркетингового середовища (в порівнянні з магазинами АБВ-техніка, Ельдорадо, Технополіс, Макс Електронікс, Новобуд), комплексу маркетингу, ключових факторів успіху та споживчої оцінки товарної, цінової політики, політики розподілу та просування на ринок побутової техніки продукції мережі магазинів «Фокстрот» в м. Житомирі.
15. За власною ініціативою групи маркетингу ЖНАЕУ здійснено порівняльний бенчмаркінг – аналіз основних елементів маркетингових планів MLM-компаній, механізму побудови їх мереж («World Beauty Corporation», «Dr. Nona International LTD», «Tianshi Group», «Oriflame»), визначено показники економічної ефективності цих маркетингових планів, досліджено існуючу систему стимулювання збуту продукції компанії Aventis Group Science з метою розробки алгоритмів побудови мережі і розробки маркетингових планів багаторівневого маркетингу для обслуговуючих та переробних підприємств сфери АПК.